Saturday, February 19, 2011

de end keja malam

yyeeehhhaaaaaa.........
setelah 3 hari bertungkus lumus tidak tido malam akhirnya berakhirlah semua nya..
malam ni dapat lah tido..tapi takot tak boleh tido plak..sebab dah terlebih tido siang..

bila praktikal rasa macam best nya dah abis keja malam..nanti dah keja tak de abisnya keja malam tu..memang kena ikut jadual bila keja malam...

hah ni nak cerita cikit pengalaman keja malam (wah poyo betul padahal masa sem 4 penah kot keja malam cuma berbeza wad jew..)

masa malam first tu memang kepala aku dah ting tong lah..sebab nya siang tu memang tak tido langsung..bukannya tak nak tido tapi tak boleh nak tido..
memang malam tu mata dengan kepala tak selaras dah..mata buka tapi otak memang confrm dah tido..tapi kan keja malam memang lapar sangat lah...makan megi cup jew..n malam pertama berjalan dengan lancar n dapat balik awal cikit tapi balik jew terus g makan (sebabnya member cakap makan nasi lemak kalo benda lain memang aku tak nak makan lah)
siap je makan aku terus masuk bilik terus tido n tak bangun2 sampai kul 3 rasanya ..oopppss aku miss lunch aku..dengan perut lapar aku tunggu kul 6 tuk makan malam..agggg tension sey skali g makan tengok dapat makan telur goreng jew...ooooo aku tak suka telur!!!tapi sebab lapar giler aku terpaksa makan..

malam kedua aku g keja dengan perut memang lah laparnya..pas dah siap semua keja aku ready tuk makan!!disebabkan lapar sangat aku makan 2 pau ngan megi tom yam (megi lagi..tu je yang mampu wat masa ni..elaun tak masuk lagi :( nak wat cam ne kan)
tapi keja malam first n second ni sangat best kot sebab staff yang keja best cikit..so rasa enjoy cikit...n dapat balik awal juga :) tapi masa ni aku tak g breakfast sebab makan tak sedap..nasi goreng jew..so terus tido tapi nasib baik dah pesan ngan roomate
"bungkuskan makanan aku tengah hari ni nanti aku bangun aku makan :) "
n bangun jew dari tido terus makan makanan yang dibungkus n tido balik :) tapikan tido siang ngan tido malam tak sama tau..kepuasannya tak sama lansung..tido malam lagi berganda seronoknya..
so hargai malam anda dengan tido sepuas-puasnya :)


malam ketiga aku punya emosi cikit hot lah..kepala sakit dah makan pcm n cinnaizine (khas tuk brain yang sakit) n dapat plak keja ngna staff yang memang tak bagi orang duduk jap..abis semua arahan dia keluarkan...dik wat ni..dik wat tu..pegh laaaa.....
memang jangan mimpi dapat balik awal lg..lewat lagi ada r..n bila kitaorang balik tak cakap pon tq..sorang je yang cakap staff yangtu memang lah baik..yang lagi 2 tu tak cakap thankz pon..
cakap pasal tq ni..masa malam tu..
ada sorang aunty cina minta tolong cuci BO (bowel open a.k.a berak)
"misi..nanti tukar pamper sudah berak"
"ok aunty nanti saya tukar..saya tengah ada keja lain nak wat dulu"
pegh tak mcam stiap 5 saat dia bagitau tukar pampers...
n bila keja dah siap..kitaorang pergi lah bersungguh-sunggu nak cuci BO dia..
lepas dah siap cuci semua BO kitaorg tanya lah aunty tu
"aunty..kalo orang dah tolong tukarkan pampers cakap apa"
"taik"
"hah???bukan lah"
"ada plak cakap cam tu..cakap tq lah aunty"
"bukan-bukan taik lah"
"aunty cakap sey sey (tq in cina..tapi tak tahu lah betul ke tak spelling nya ni) lah..kalo orang dah tukarkan pampers cakap apa?"
"tq misi"
hhoorraayyyy..berjaya juga suru aunty tu cakap tq..
cakap tq pon susah kew...
sejuk cikit hati kitaorang ni..

ok tiga malam tamat..
siang tadi memang aku bantai tido tak bangun lah..
makan pon entah kemana..


p/s : saya malam awak siang..saya siang awak malam..kita makin jauh..

1. jangan lupa wish tq..tak susah pon kan
2. hargai malam anda dengan tidolah selena-lenanya


oppss sory entry tiada gambar..tengah keja mana boleh abik gambar..no camera please in hospital..

update : harap maaf dengan setiap kesalahan ejaan..saya memang mengalami masalah tersebut..biasalah kanak-kanak ribena :)


No comments: