awak disana..tq jadi followers saya..

Saturday, July 9, 2011

saya main jual² di hari sukan sekolah rendah

al maklumlah..
dari duk tunggu surat tak kunjung tiba..
(harap sangat dapat posting lepas raya.bagi lah saya beraya wat kali terakhir dengan girang nya..sebelum nanti dah tak dapat duit raya..dah susah nak dapat cuti raya)
nak keja susah gak nak dapat..keja susah gaji alahai.tapi boleh lah..nama pon part time

ok² mari kembali pada tajuk..
korang sedia maklumkan sekarang ni sekolah² semua wat sukan sekolah pertengahan sekolah antara bulan 6 o 7..(ceh..cakap cam aku ni cikgu jew..padahal aku ni misi jew..tak pe..info ni dari sumber yakin yang kenal aku mesti tau kenapa sumber tu sangat menyakinkan....hahahha)

nak dijadikan cerita..
aku ni g lah usha satu sekolah ni..
tanya lah kalo nak wat jual² masa hari sukan tu boleh ke tak..
so bila dah kata on je..kita orang pon jual..
dulu masa sekolah kalo kita jualkan msa time sek men..ngan kawan²
kali ni aku cuba nasib saje² main jual² kat sek ren..
sumpah best siot..
dah r semua dak ni comel² gile bila nak beli..

meh aku cerita cikit..

dah r dorang ni pendek..tetiba ada je suara kak nak air biru..
yang kitaorg ni ekh sape plak tu..rupanya ada budak kecik depan tong air..tak nampak wei..dorang tengelam dengan tong air tu..
hahhaha...

yang lagi lawak...

adik comel 1 : mak cik air ni nak satu.satu berapa?

adik comel 2 : wei..tu bukan makcik lah..cuba ko tengok betul²..tu akak lah..

adik comel 1 : oh akak ke? kak nak air ni satu

kami penjual : hahahha...ok dik..air yang ni kan..

(tak kisah lah dik akak ke mak cik ke..hahahaha...tapi korang memang comel lah)


ada lagi satu cerita

adik cute 1 : kak nak air gas sarsi 1

kami penjual : dik tak na try ke beli float?

adik cute 1 : float tu apa?

kami penjual : :) alah yang cam kat A&W tu..tau tak?

adik cute 1 : entah tak tahu pon..

kami penjual : alah dik sedap tau..kita letak ice cream nanti..adik try lah

adik cute 1 : ok² nak satu..

masa kitaorang tengok siapkan float..

adik cute 1 : wah cantiknya..cam sedap je..

adik cute 2 : ko dahbeli nanti aku nak rasa..kalo sedap baru aku nak beli

kami penjual : hahaha..mesti sedap lah..

last² air float tu dah tak di panggil float lagi...
adik² kita bagi nama yan lagi sedap..

adik montel : kak nak air ice cream 3..

hahaha...lantak lah dik air apa pun korang nak panggil...

n tak sangka sangat..boleh tahan juga jual ngan adik² ni..
dah lah cute..seronok...

kitaorang jual 4 jenis air..air gas sarsi, air gas blue coral, float n air bunga matahari 'ana lulu'

ok nak cerita cikit pasal air bunga matahari 'ana lulu' tu..

adik ensem : kak kenapa nama dia ada ana lulu?

kami penjual : sebabnya ana lulu kan suka bunga matahari..kitaorang beli kat ana lulu tau :)

adik ensem : ish yeke ana lulu punya bunga matahari besar je..ni kecik jew..ni air bunga² ni tuk budak² perempuan je..laki tak minum air bunga ni..

kami penjual : hahahahhaha...aduhai adik ku sayang..anda semua memang kreatif lah

(yelahkan..kekadang tutak terlintas pon soalan² cam tu..dorang plak boleh tanya)

tapi macam biasalah kan..kalo budak² sangat lah suka air gas tu hah..
sampai ayah budak..mesti lah tak nak beli air gas tu..

ayah budak : dik air ni (tunjuk air bunga matahari) 2

kami penjual : ok :)

ayah budak : sosej ni sekali..

ayah budak : nak abik ni air..

anak ayah : ish..tak nak lah..

ayah budak : kenapa plak ?

anak ayah : nak air biru tu..

ayah budak : ish..air tu tak bagus..air ni bagus ada bunga²

kami penjual : : D (dalam hati memang nak gelak lah)

biasalah kan..ayah budak mana lah nak belikan air gas..
sama lah macam kita asa kecik dulu..
kalo g mana² fast food..orang lain minum pepsi..hah abik ko minum milo ais..hahhaha..


pape pon memang betul sunah nabi yang cakap berniaga adalah sumber rezeki terbesar..
so korang jom bisness....(rindunya pada kolej..boleh bisness inner tudung ayunar..seronok abis lahhh..klik sini tuk blog kak ayun)


p/s : thakz sangat pada sape² yang komen serta bagi pandangan mengenai blog saya melalui segmen abang ben (klik sini ke entry n tinggalkan lah komen anda) kalo lah abang ben yang tinggal komen..lagi lah wooowwoooo

ekh..tak de gambar ye..sory lah duk bz jual² tak sempat pon nak snap² gambar.tapi ia tetap kenagan tau..



update : harap maaf dengan setiap kesalahan ejaan..saya memang mengalami masalah tersebut..biasalah kanak-kanak ribena :) awak boleh tinggalkan komen kalo nak ye..klik komen diatas..mari komen :)

6 comments:

yunZ said...

kikhkih..leh jadi usahawan berjaya.

mizz mira said...

hehhehe..:)

mizz mira said...

hehhehe..:)

Sofea Lang said...

perghh..usahawan..ad gak keje..

Sofea Lang said...

aku pun nak lepas raya....aminnnnn

mizz mira said...

tu lah aku pon hrap lpas raya...

ahhaha..bosan wei duk umah..ap lh yg bleh wat...

rindu ko :(